Cara Paling Mudah untuk Buat Malaysia Airlines Online Booking - Lovely Sunshine Cara Paling Mudah untuk Buat Malaysia Airlines Online Booking

Cara Paling Mudah untuk Buat Malaysia Airlines Online Booking

Cara Paling Mudah Untuk Buat Malaysia Airlines Online Booking

" Cantiknya tempat ini! Teringin sangat Mya nak pergi! Tapi tiket flight mahal laa. Prosesnya pun leceh."

Haa.. Kadang-kadang bila kita tengok ramai orang post tempat-tempat cantik dekat internet ataupun sosial media, kita pun rasa nak pergi juga kan?

Bila dah nampak tempat-tempat cantik, mulalah kita senaraikan tempat-tempat yang ingin dilawati macam wish list gitu. Bukan dalam Malaysia sahaja, luar negara pun ada. Ini disebabkan kemudahan internet yang mudah didapati dimana jua kita berada. Banyak yang dapat kita belajar, lihat dan tahu tentang tempat-tempat yang menarik melalui advertisement dan sosial media di internet. Dalam Malaysia pun tak habis jelajah lagi, inikan pula luar negara. Makin banyak tempat belum dijelajahi, makin panjanglah wish list kita tu. Tetapi bila nak pergi je, ada je yang menghalang.

Kadang-kadang ada pelbagai sebab yang membuatkan kita tak dapat fulfill wish list kita tu. Mungkin sebab; cuti tak approved, prosedur yang panjang dan banyak lagi. Tapi kebanyakannya disebabkan bajet yang tak pernah cukup.

Masalah ini selalu berlaku pada semua orang. Keinginan itu ada, tapi kekurangan bajet penghalangnya. On the ground dah mahal, tiket flight lagi mahal. Macam mana nii, ada tak cara paling mudah untuk settlekan masalah ini. 

Haa.. people loves to travel kan! Semua masalah mesti ada jalan penyelesaian. Kalau tak, takkanlah statistik rakyat Malaysia adalah salah satu yang tertinggi di dunia. Setiap tahun makin meningkat pula tu.

Don't worry, isu bajet ini semua orang pernah mengalaminya. Dengan itu, Traveloka sentiasa buat yang terbaik untuk menyelesaikan masalah para pengguna. Hebatkan!!

Traveloka sentiasa menyediakan kemudahan untuk para pengguna yang disayangi. Salah satunya adalah menyediakan perkhidmatan dengan membuat tempahan Malaysia Airlines flight tiket secara online!

Bukan itu sahaja, tawaran Malaysia Airlines flight tiket di Traveloka ini sangat banyak dan murah. Kita pilih sahaja mana-mana yang sesuai dengan citarasa kita.

Sekarang bila dah tahu Traveloka menyediakan kemudahan yang AWESOME nii kan. Jom Mya tunjukkan 3 langkah mudah menempah tiket penerbangan Malaysia Airlines di Traveloka. Mudah sahaja caranya. Sebelum itu, kita buka dulu Traveloka website atau apps. Klik sini untuk Malaysia Airlines Online Booking tawaran terbaik. Kita akan nampak banyak promotion seperti yang tertera. Dah klik, nak buat apa pula ya?

Okay, sekarang dengan 3 langkah mudah, selesai laa masalah kita dalam memilih tiket flight. Kita pilih sahaja flight yang sesuai dengan bajet kita dan mengikut keselesaan bila di dalam flight itu nanti. Umpama magik kan! Langkah pertama untuk memilih tiket ialah memilih destinasi pilihan kita. Dekat sini, kita kena pilih tempat departure dan destinasi yang ingin dituju. Contohnya, dari Kuala Lumpur (XKLA) ke Tokyo (TYOA). Selesai sudah langkah pertama.

Langkah Pertama: Memilih destinasi.

Langkah kedua pula, kita hanya perlu pilih departure date dan arrival date. Di sini juga, kita perlu pilih sama ada nak tiket one-way atau return. Nanti klik sahaja di kalendar yang tertera, kita cuma pilih tarikh yang kita nak.

Langkah kedua: Memilih departure date dan arrival date.


Langkah yang terakhir, iaitu langkah ketiga ini, pengguna perlu search flight dengan memilih bilangan penumpang dan seat class. Di bahagian bilangan penumpang, kita perlu pilih berapa orang dewasa, kanak-kanak berusia 2-11 tahun dan bayi berusia 2 tahun ke bawah yang juga turut serta dalam penerbangan tersebut. Selepas itu, kita perlu memilih seat class. Di sini, kita boleh pilih sama ada nak duduk dalam class economy, business ataupun premium economy. Itu semua bergantung pada kesesuaian bajet kita. Kemudian, klik butang search flight.

Langkah ketiga: Memilih bil. penumpang dan seat class.


Tadaa!! Traveloka memaparkan senarai harga tiket flight dari paling murah ke paling mahal. Dan apa yang perlu kita buat ialah klik sahaja flight yang sesuai dengan citarasa kita. Kita hanya booking di situ juga. Bayaran boleh dilakukan secara online. Tak perlu lagi pergi ke kaunter tiket dan beratur panjang. Sekarang mudah sahaja, dengan Traveloka. Sangat Awesome..

Senarai harga flight
Senarai harga semua jenis flight termasuk Malaysia Airlines.


Kita sebagai pengguna, gunakanlah kemudahan yang diberi Traveloka dengan sebaik mungkin. Kemudahan Traveloka ini percuma je. Tak perlu keluar duit pun. Lepas ini, bolehlah kita tanda travel wish list tu sampai habis. Apa tunggu lagi, jom kita book tiket flight sekarang!! Yeayy!!

Post a Comment

8 Comments

  1. Tq sharing info ni..memang sgt berguna..boleh rujuk nanti .

    ReplyDelete
  2. traveloka memang membantu

    www.maisarahsidi.com

    ReplyDelete
  3. Bestnya traveloka ni.. nak book flight boleh.. hotel boleh.. perghhh berbaloi2..

    ReplyDelete
  4. tak pernah fly dengan MAS. nk cuba satu hari nanti kalau ada rezeki. senang je tgk cara nk tempah tiket tu.

    ReplyDelete
  5. tq for sharing info.. Senang la lepas ni nak book flight & hotel.

    ReplyDelete
  6. Sekarang ni memang best.. mudah dan cepat.. guna online pun boleh :)

    ReplyDelete
  7. Traveloka selalu ada code diskaun..

    ReplyDelete

Terima kasih atas komen yang diberi.
Mya akan blogwalking ke blog anda semula.